اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| قبول‌شدگان با سهمیه در کنکور امسال، رتبه‌های خوب داشتند

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: وقتی به رتبه‌های افرادی که با سهمیه در آزمون کاشناسی ارشد امسال پذیرفته شده‌اند نگاه می‌کنیم به نظر می‌رسد این افراد رتبه‌های خوبی کسب کرده‌اند و بدون سهمیه هم شانس قبولی داشته‌اند.

فارس من| قبول‌شدگان با سهمیه در کنکور امسال، رتبه‌های خوب داشتند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، کاربران فارس در سامانه فارس من سوژه‌های متعددی را درباره سهمیه‌ها در کنکور ثبت کرده‌اند. تعداد این سوژه‌ها و امضاهای آنها به ویژه پس از کنکور کارشناسی ارشد افزایش یافت.

از جمله اینکه کاربران در سوژه‌های اعتراض به نتایج نهایی و انواع سهمیه در کنکور ارشد98 و اعتراض به سهمیه ای کنکور کارشناسی ارشد و درخواست افزایش ظرفیت دانشگاه نظرات خود را بیان  و اعلام کردند که انواع سهمیه ورود به دانشگاه ها تضعیف رقابت علمی است.

خبرنگاران فارس در سلسله خبر، مصاحبه و گزارش‌هایی به این موضوع پرداخته‌اند و در این باره با مسئولان و قانون‌گذاران صحبت‌ کرده‌اند و نظرات کارشناسان را هم جویا شده‌اند.

* افرادی که با سهمیه قبول شده‌اند با رتبه‌ بدون سهمیه‌شان هم شانس قبولی داشتند

سید سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره سهمیه‌ها در کنکور به ویژه در کنکور ارشد امسال، اظهارداشت: سهمیه‌ها براساس قوانین مصوب مجلس است و مجموعه‌ای از ایثارگران، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های شهدا که به حق هم برای کشور زحمت کشیده‌اند سهمیه‌هایی در کنکور دارند.

هاشمی ادامه داد: نظر شخصی من در این باره این است که وقتی به رتبه‌های افرادی که با سهمیه در ارشد امسال پذیرفته شده‌اند نگاه می‌کنیم به نظر می‌رسد این افراد به خودی خود بدون سهمیه هم رتبه‌های خوبی کسب کرده بودند و خودشان هم با همین رتبه‌ها شانس قبولی داشته‌اند و در نتیجه گویا این موضوع به اندازه‌ زیادی که گفته می‌شود در قبولی‌های ارشد تاثیرگذار نبوده است.وی ادامه داد: حتما نیاز است که روی این موضوع بحث شود اما معتقدم بررسی موضوع سهمیه‌ها مناظره‌هایی را می‌طلبد که موافقان و مخالفان در آن بحث کنند و اینکه بخواهیم با نظر شخصی به صورت کلان بحثی را نهی یا تایید کنیم خوب نیست؛ اما آنچه که اکنون مورد استناد است این است که قانون قابل اجرا و قابل احترام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول